Veľa tekutiny taktiež škodí

Viac ako polovicu nášho tela tvorí voda. Pri jej nedostatku náš organizmus nefunguje tak, ako by mal. Platí to však aj naopak. Ak sa v našom tele zadržiava nadmerné množstvo tekutiny, hovoríme o zavodnení organizmu. Tento problém by sme mohli jednoducho opísať ako nerovnováhu medzi prijatou a vylúčenou tekutinou. Ak zavodnenie neriešime, môže viesť k mnohým vážnejším zdravotným ťažkostiam.

cvičení
 
Prejavy zavodnenia organizmu:
 

  • Vysoký krvný tlak
  • Pľúcny edém
  • Opuchy končatín
  • Ascites (zadržiavanie vody v brušnej dutine)

 
Príčiny zavodnenia organizmu:
 

  • Sedavý spôsob života. nečinné svaly nedokážu dostatočne vyživovať cievy a zabezpečovať funkciu prenášania krvi späť do srdca.
  • Nadmerná konzumácia slaných pokrmov (soli).
  • Nedostatok vitamínov skupiny B.
  • Nedostatok bielkovín.
  • Podvýživa.
  • Zápaly a infekcie v tele. Najmä ak sa často opakujú alebo nie sú dostatočne preliečené.
  • Pri poruche niektorých z orgánov. Najčastejšie sa jedná o obličky, ktoré majú najme filtračnú funkciu. Ďalšími ohrozenými orgánmi sú pečeň a štítna žľaza.
  •  Hormonálne poruchy a zmeny. Rizikové je napríklad užívanie hormonálnej antikoncepcie, iných liekov na hormonálnej báze, alebo obdobie klimaktéria.
  • Nebezpečné sú aj lieky na vysoký krvný tlak, diabetes a lieky proti zápalu.
  • Ochorenia cievneho systému.
  • Cukrovka, chronická obštrukčná choroba pľúc a ďalšie ochorenia.

 sůl

Ako zavodnenie riešiť
 

  • Hlavná je prevencia. Vyhnite sa nadmernej konzumácii slaných pokrmov. Klasickú kuchynskú soľ môžete nahradiť niektorou zo zdravších alternatív. Napríklad soľou himalájskou, alebo morskou.
  • Dodajte telu horčík. Ten priamo vplýva na činnosť svalov a tým i na naše cievy. Dobrým zdrojom sú orechy, či listová zelenina.
  • Vyhnite sa rafinovanému cukru.
  • Začnite športovať. Akýkoľvek pohyb telu len prospeje a dokáže udržiavať správnu rovnováhu medzi príjmom a výdajom tekutín. Pomôže akákoľvek pohybová aktivita.
  • Snažte sa dlho nesedieť. Ak máte sedavé zamestnanie, snažte sa počas dňa aspoň niekoľkokrát prejsť.

Veľa tekutiny taktiež škodí
5 (100%)1